קיבוץ גבים
חסר רכיב

ברכת המנהלים לתחילת שנת הלימודים

02/09/2019

ברכות לתחילת השנה – כתבו – אריאל ואיתי

 

הנה התחילה לה שנת הלימודים תש"פ.

 

רגע לפני העלייה להסעות והכניסה לכיתות רצינו לאחל לכל ילדינו ואנשי החינוך שלנו שנת לימודים מהנה ופוריה, שתמצאו בכל יום משהו חדש, משהו מרגש ליהנות ממנו, משהו מעניין ומשהו להיות כלפיו ביקורתיים.

 

לילדינו הקטנים והבוגרים שנכנסים למסגרות בפעם הראשונה או בפעם האחרונה (במסגרת חינוך החובה) נאחל שתמצאו את המקום לשמור על תמימות ילדותכם ועל רוח השדות שמבזרת שערותיכם... שתמצאו את המקום הנכון לכם לפרוץ מחוץ למסגרת, להעז, למתוח את הגבולות, ללכת נגד הזרם, ללכת לטיול או לחוף הים, ולזכור שאלו שנותיכם היפות ביותר - תנצלו אותן.

 

למורינו, מדריכינו, מחנכינו, מטפלותינו וכל אנשי החינוך שלנו נאחל שנת לימודים מרתקת ומהנה, שתמצאו את הדרך אל לבבות ילדכם ותלמידכם בצורה המופלאה והקסומה שאתם מביאים מביתנו הקיבוצי.

 

רגע לפני שהקיץ מפנה מקומו לרוחות הסתיו נאחל לכל קהילת גבים את כל הטוב שקהילתנו יכולה להעניק, נסתכל בהנאה ובגאווה על חגיגות חג המשק ונהנה מפרי גננו ועמל כפינו.

 

תודה גדולה והערכה עצומה אנו שולחים לכל העוסקים במלאכה:

 

למדריכי ומדריכות החינוך החברתי על קיץ מושלם של שלל פעילויות וחוויות, למטפלות והגננות בחינוך הרך שעבדו עד הרגע האחרון ואז סידרו, ניקו, תיקנו והכינו את הבתים לתחילתה של שנה חדשה. מקווים שהצלחתם לנוח קצת, מגיע לכן!! לאנשי הבניין והתחזוקה שנענו לכל קריאה ודאגו להכין את מבני החינוך בצורה הטובה והבטוחה ביותר, למנהלות מערכות החינוך ולמועצות שניצחו על העבודה.

 

עלי מוהר הנפלא מספר לנו על האיכר, המחרשה, הילדות הפשוטה, החורשים, היוגבים והכורמים - כל זה מביתנו שלנו  ועוד...

 

אז בבית הספר על הקיר תמונה והאיכר חורש בה את האדמה וברקע, הברושים שמי שרב חיוורים,  האיכר יצמיח לנו לחם שנהיה גדולים.

 

והמורה אומרת: "עוד מעט כבר סתיו". בשיעור מולדת היא מראה חצב.

 

היורה יבוא עכשיו שפע טיפותיו כווילון שקוף על פני העמק הפורש שדותיו.

כך זה היה, פשטות רכה זה הצטייר בילדותנו שהיתה יפה  וכך בדמיוננו התרבו פלאות הפטישים ניגנו מחרשות רנות יש יוגבים ויש כורמים ארץ של רועים - כך זה הצטייר בילדותנו שהיתה יפה. 

 

מאחלים שנה טובה ומוצלחת,                                                                                      אריאל, איתי והנהלות הקיבוץ והאגודה

חסר רכיב