חסר רכיב

חינוך גיל בי"ס

17/05/2016

מערכת חינוך – גיל בי"ס
רכזת חינוך: הילה שזירי

מערכת החינוך הבלתי פורמאלי – גיל בי"ס, בקיבוץ גבים, היא האחראית לכלל הפעילויות החינוכיות של ילדי הקיבוץ מחוץ לשעות הלימודים.
מערכת החינוך פועלת על ידי ערכים של סובלנות, דמוקרטיה, עזרה הדדית, אחריות ושיתוף, בשילוב הוואי החיים והמסורת היהודית והקיבוצית.
הסתכלות על הפרט כאינדיבידואל, כחלק מקבוצת הגיל, תוך כדי התאמת הצרכים הפדגוגיים והחינוכיים.

המערכת מורכבת משלושה בתי ילדים עפ"י חלוקת הגילאים הבאה:
כיתות א – ג – בית אלה
כיתות ד – ח – מרח"ב (מרכז חברתי)
כיתות ט – י"ב – נעורים

במסגרת בתי הילדים מתקיימת פעילות רציפה לאורך כל השנה כאשר בתקופת הלימודים הפעילות מתמקדת בשעות אחה"צ ובתקופות החופשות – לאורך היום. לכל בית ילדים צוות מדריכים המלווה את הילדים לאורך השנה, מעביר את הפעילויות ויוצר קשרים אישיים עם הילדים.
פעילויות לדוגמא המתבצעות לאורך שנה על פי הגילאים:

בית אלה:
· טיולים רגליים באזור – הכרת הסביבה, הכרות עם החי והצומח, התמצאות בשטח ועוד.
· ספורט מונחה – פעילות ספורט המועברת ע"י מדריך מוסמך
· יצירה – יצירה והתנסות בעבודה עם חומרים שונים
· אפיה – הכנת מאפים שונים בהקשר חגים ומועדי ישראל וסמלים שונים.
· כתיבה יוצרת – הפקת עיתון בחגים וחופשות
· משחקי מחשב ומשחקי שולחן – לפיתוח מיומנויות חברתיות
· במה פעילה – העלאת מופעים לפיתוח מיומנויות יצירתיות והבעה העצמית.

מרח"ב:
הפעילות מתחלקת בין 2 קבוצות גילאים: ד-ו ו ז-ח.
פעילות הדומה לבית אלה אך מותאמת לגילאים הבוגרים כאשר הדגש על מיומנויות חברתיות, התנדבות, עזרה לזולת ולקהילה ועוד.
בכיתות ז מתקיימת פעילות סביב שנת הבר-מצווה. פעילות זו כוללת משימות שונות לפי מסורת הקיבוץ.

נעורים:
בנעורים מתקיימת פעילות חופשית לצד פעילות יזומה כאשר הדגש הוא על יצירת חברה עצמאית יחסית המקיימת לעצמה פעילות חברתית ופרויקטים יזומים.
מערכת החינוך פועלת בשיתוף פעולה מלא עם ההורים. שיתוף פעולה זה הוא תנאי הכרחי לקיום הפעילויות השונות.



חסר רכיב